Saturday, July 10, 2010

Perkasa Dakwa Kim Sen Menghasut

Kenyataan Setiausaha Agung Pemuda MCA itu tersiar dalam Merdeka Review

KUALA LUMPUR 7 Julai -
Kenyataan Setiausaha Agung Pemuda MCA, Chai Kim Sen dalam laman web Merdeka Review itu tersiar dalam Merdeka Review bukan sahaja berbaur hasutan malah minimbulkan rasa tidak selamat dikalangan ahli Persatuan Peribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) dan orang Melayu yang menyokong pertubuhan itu.

Timbalan President Perkasa, Datuk Abdul Rahman Abu Bakar berkata, Kim Sen dalam kenyataan bertarikh 1 Julai lalu mengatakan bahawa Pemuda MCA akan menyerang balas dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mempertahankan maruah MCA.

"Kenyataan Kim Sen itudibuat ekoran tidak puas hati dengan artikel yang disiarkan dalam Suara Perkasa, lidah resmi Perkasa yang menggesa Ketua Pemuda MCA, Datuk Dr. Wee Ka Siong ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana mempersoalkan hak orang Melayu" katanya dalam kenyataan akhbar di sini hari ini.

Abdul Rahman berkata, jika sekiranya ada ahli-ahli Perkasa yang tercedera atau berlaku sesuatu pekara yang tidak diingini akibat kenyataan berbaur hasutan itu, maka Kim Sen harus dipertanggungjawabkan.

"Perkasa berharap polis akan megambil tindakan tegas terhadap kenyataan Kim Sen itu kerana ia boleh menimbulkan ketegangan kaum" katanya.

Tambahnya, Kim Sen juga turut menyebut "memang celaka betul" dalam kenyataan tersebut dan ia merupakan kenyataan paling biadap dan kurang ajar yang pernah dikeluarkan oleh ahli parti komponen Barisan Nasional (BN) kepada orang Melayu.
"Ia tidak sepatutnya dikeluarkan oleh ahli sebuah parti politik" katanya.
Menurutnya, Ka Siong yang juga Timbalan Menteri Pelajaran tidak sepatutnya mempertikaikan hak istimewa orang Melayu di dalam pemberian biasiswa Majlis Amanah Rakyat (MARA) kerana ia bertentangan dengan konsep 1Malaysia.

"Perkasa berpendapat Ka Siong tidak layak memegang jawatan skarang dan perlu dipecat kerana menimbulkan isu sensitif dan mengukit Perkara 153 yang diperuntukan di dalam Perlembagaan negara," Malah jelasnya, kenyataan itu juga akan membuatkan Ka Siong dibenci pengundi Melayu serta pemimpin MCA lain, serta boleh menjadi antara punca orang Melayu enggan megundi calon MCA pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

"Perkasa ingin mengigatkan Ka Siong bahawa 60 peratus pengundi di Parlimen Air Hitam adalah orang Melayu dan mereka sebenarnya kecewa atas perbuatan beliau (Ka Siong) yang mempertikaikan hak istimewa orang Melayu," jelasnya lagi.

=====================================================
Dibawah adalah petikan dari MerdekaReview.com:
=====================================================
Pemuda MCA selar PERKASA: Ektremis celaka ini patut ditahan ISA!

Akta Hasutan terhadap PERKASA dan Ibrahim Ali

Selain itu, Setiausaha Agung Pemuda MCA, Chai Kim Sen turut menggesa agar polis menangkap Ibrahim Ali dan mengambil tindakan terhadap Suara Perkasa, dengan menggunakan Akta Hasutan 1948.

"Artikel dalam Suara PERKASA yang menggesa untuk menangkap Wee Ka Siong dengan ISA ini telah mencungkil kemarahan Pemuda MCA. Seandainya kerajaan berpeluk tubuh dalam isu ini, Pemuda MCA akan menyerang balik sehabis-habisnya. Kami sanggup melakukan apa sahaja untuk mempertahankan maruah MCA," kata Chai Kim Sen (gambar kiri) dalam kenyataannya.

Malah, Setiausaha Agung Pemuda MCA ini menambah, "PERKASA langsung tidak masuk akal. Pertubuhan yang dipimpin Ibrahim Ali ini bukan sahaja ekstrem, malah satu pertubuhan yang mengada-ada. Memang celaka betul!"

=====================================================

- pasak -

Kim Sen itu memang tidak sedar diri, kenapa dia ni belagak nak mampos!
Tidak reti reti bahasa langsung? Jangan suka-suka hati menimbulkan konfrontasi dengan ugutan-ugutan yang bersifat mencari pergaduhan kerana orang bumiputera bukannya jenis pengecut, kami banyak bersabar dan kalau kesabaran telah hilang maka nanti bukan setakat caci maki kau Si Kim Sen, malahan kena penendang dan penerajang.

Agak-agaklah nak cakap pun, jangan main sedap mulut saja, nanti buruk padahnya. Kim Sen Mangkuk!, sila jangan celupar sangat mulut kau tu lagi, kami tidak pernah kacau urusan MCA dan orang Cina serta menggangu rumah tangga anda, jadi janganlah pandai-pandai menuduh dan menghentam PERKASA sesuka hati kerana urusan PERKASA adalah berkaitan kepentingan bumiputera, hal kamu dan MCA kami tak masuk campur, ikut sukalah, malahan kami juga tak ingin langsung nak rampas atau menindas hak bukan bumiputera kerana kami bangsa bermaruah dan bermartabat.

Malahan apa yang jelas kedapatan sekarang, bukannya kamu tidak tahu..! kami ni orang Bumuputra selalu ditindas! Tidak cukup dengan harta benda,.. jawatan pangkat,.. kamu nak tindas,.. dengan mulut celupar kau pun nak tindas juga..? senang cakap, apa yang kau cakap pada PERKASA tu sememangnya layak untuk kau sebenarnya, tahu tak? memang kau ni Kim Sen manusia yang tidak sedar diuntung! hanya sekadar nak politik saja sanggup nak menjarakan dengan sengaja nak menjarakkan lagi jurang antara kaum di Malaysai ini,.. gara-gara mulut kamu yang celupar itu berapa ramai kedua rakan sekerja berlainan bangsa sudah mula merengang kau tahu tak? kau ni Kim Sen memang layak untuk ISA,.. sebab kau pembawa kuman,.. kelak akan menjadi kudis,.. dan akan menjadi pekong yang sangat busuk,..

Kalau kamu nak geng dengan Wee Ka Siong dan Khairy itu, pergi ajak mereka main masak-masak dan jangan kacau PERKASA, nanti tiga-tiga ekor kena pelempang terus biru muka. Ingatlah sama, kalau hendak orang hormat anda,.. tapi anda sendiri perangai macam jahanam, hantu pun tidak akan hormat anda.

Saya sebenarnya boleh tulis maki hamun kat kau Kim Sen dan suku sakat kau!.. tapi saya orang Melayu.. walaupun kau bangsa apa sekalipun kami terima,.. kamu hendak pergi mana lagi,..? Tapi tolonglah.. jangan le.. tidak sadar diri sangat,.. kau nak ambik si Khairy buat menantu pun ambik lah..
Khairy itu elok sangat jadi menantu kau,.

No comments: